Utehästar :)


Igår och idag har det varit jobb i skolans stallar, fortsätter imon :)
Va ute och red Jepsa med Silla igår, hon tyckte det va mysigt att galoppera :D

Både Silla och Kalle har börjat stå ute på nätterna nu, dom trivs så bra ihop och tycker inte om att stå inne^^ Dock med täcke på nätterna eftersom det blir lite kallt. Inatt får dom med stå ute. Resten av veckan får vi se beroende på vädret :) Och förresten så har Silla ett nytt regntäcke som mamsen köpte när hon va på Ullared förra veckan, skitfint :D Silla har använt det två nätter nu och det passar jättebra!! Bild kommer imon :)


Igår mockade jag ut hela Sillas box eftersom hon står ute och idag har jag skrubbat ur och fyllt på hennes vattentunna och sen tog med mig kaninhonan och en av ungarna ut i hönsgården där jag lät dem gå fritt. Honan lite spänd och tittade överallt i början men sen började hon äta gräs. Medan ungen hann jag knappt sätta ner på marken innan den började tugga på allt gräset den såg^^ haha Får ta ut honan och en av de andra ungarna imon :)

Nu blir det strax sängen för att jag ska orka gå upp tidigt imon och fodra på skolan :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0