Blogg och Busdag :D


 (3års)

Tänk så busigt! Nu har även jag skaffat en blogg, rätt illa faktiskt xD Men det är bara för att kunna dela med mig av min och Sillas utveckling och vise värsa ;)

Dagen började med dåligt och svinkallt väder, sprack upp och helt plötsligt när jag slutat jobba var det vindstilla och solen var fortfarande uppe. Så jag bestämde mig för att gå ut och gå en runda med Silla. sagt och gjort, ut i hagen hämta hästen och börja promenera. Efter en stunds gånde blev det jobbigt för mig (är lite lat ibland^^) så knöt fram grimskaftet i grimman på Silla, hittade ett stengärde och vips satt påuppe på Sillas täcken, utan hjälm och med bara grimma och grimskaft. Sån underbar känsla! Så resten av rundan som tog en timme att skritta, slapp jag att gå (A) Sån underbar känsla att sitta helt utan skyddsutrustning på en häst med bara grimma och grimskaft! Kärlek! <3 Tänk att min fina prinsessa kunde vara så lydig utan bett! <3 och att sen rida hemåt med solnedgången i ryggen var mysigt!

Snart blir det att gå ut i stallet (som för övrigt finns precis utanför huset) och nattfodra de 6 hästar som står i Söderåkras stall. Blir att pusssa massa på min fina flicka då <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0