Storm ute!


Såhär fin va hon i vintras efter att vi
                                                                                                                                        hade dragit hem en julgran (A)

Som sagt har det varit halv storm ute idag, iaf när jag hade selat och spänt fast Silla för vagnen klockan halv 8 i morse. Det blev tidig motioneringen för att jag skulle hämta min pojke i Glemmingebro som ligger ungefär 7km hemifrån. Silla klagade inte iaf, bara jag och Kristian eftersom det blåste så hemskt från sidan. Det tog kanske en timme att köra, får hoppas att hon inte får ont i fossingarna som hon får ibland när hon gått mkt på asfalt eftersom hon går barfota. Men snart kommer ett par Easyboot Epic som jag har köpt till henne. Väl hemma igen blev hon glad över att få gå ut i hagen hela dagen fram till 20.00 nu på kvällen.

Igår blev det att rida ut en runda som heter Jepsarundan tillsammans med Caroline som har en ponny i samma stall som silla står i. Även då blåste det massor! Men ändå mysigt, speciellt att galoppera utt för backen tyckte hon. Dock brukar det vara roligare när Kalle (döpt Karlo) är med och galopperar bredvid^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0