Vaktmästare på G! ;D


Gick jättebra att rida Silla idag :D Hon tramsade lite i galoppen, men den är inte så stark än så det är hon förlåten för. Det blev ett hårt pass, både jag och hästen var trötta och svettiga efteråt!
Väl hemma hinner jag knappt in på gårdsplanen när jag ser Elme springa ut genom dörren mot stallet samtidigt som hon kränger på sig en jacka, skumt! Går in i stallet och då säger Emmy att hästarna har sprängt staketet, därför Elme sprang! Kollade hagarna sen, bara två hantag som sitter mellan två av hagarna som gått sönder (får bytas ut efter lovet) och några isolatorer. I morgon får jag lov att leka vaktmästare, laga denna skadan på staketet så gott jag kan, laga en annan del av staketet som slappar jättemycket och sen spika upp sladden som går från elaggregatet till hagarna (trädet den satt fast på innan blåste ner, så sitter bara uppe provisoriskt nu). Here I come!


Innan ridningen ♥


Min prinsessa! :)


Efter mycket om och men kom hon på att hon inte satt fast längre, och vara man då om inte till en kass med ensilage ;)


Silla efter träningen, svettig men lika söt för det :) ♥

Blir tidigt möte med sängen idag, det behöver jag efter lite sömn den senaste veckan! Men innan dejten med kudden blir det en lång varm dusch efter en såhär krävande dag! haha



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0