Seg dag med några bra stunder iaf :)


Vaknade hyfsat tidigt idag (typ halv 8^^) när Johanna väckte mig och vi tog ut hästarna. Gjorde klart stallet sen och gick och la mig igen. Va helt slut! Sov till 12.30 när johanna väckte mig igen och ja va tvungen att gå ner till skolan och ha lektion. Etologin bestod av en redovisning och sen i typ 50 min satt vi och kollade på youtube-klipp. Bra Gudrun, kalas bra! Därefter blev det Djursjukvård med smådjursveterinären Mark, dvs 35 min lektion innehållade bilder på ett akut kejsarsnitt på en hund + lite om hormoner som han va "tyungen" att lära oss XD sen hem, äta, ta det lite lugnt och därefter rida ner och ta ett pass i paddocken. Silla gick faktiskt riktigt bra för att inte ha blivit riktigt tränad på länge :) (igår galopperade hon och Kalle bara i hagen)

Nu på kvällen (18.30-20.30) Har jag varit på en jättebra tömkörningsclinic med KG Svensson. Frågade han vad han tyckte om att man tömkörde med lokselen på. Det rekomenderade han inte för när hästen sänker halsen åker lokan fram och hästen blir irriterad och slår upp med huvudet för att få tillbaka lokan. Så nästa gång jag tömkör Silla (troligtvis imorgon) så ska jag se ifall jag kan ta av lokan och bara ha bågdäckeln på henne och tömköra så istället :) Men det får vi se imon!

Nedan är lite bilder från clinicen! 

KG Svensson, Linda Jacobsson och Sidney e: Sandakan

Hans Engberg och Mac 88 e:

Axel Olin och Riviera e: Richfield

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0