Många dagar på rad!

Uppdatering för dagarna som gått! Har varit helt utan dator sen förra lördagen! :O Men nu är den tillbax igen :D

Förra fredagen var jag som sagt ute och gick med hunden Sally för att lära känna henne innan jag skulle ha henne på hundkursen. Gick 5:an, så blev ungefär 8km promenad för min del eftersom jag gick ner till skolan med. Hinner vara hemma en halvtimme innan jag  ska gå igen, denna gången för att möta Kristian halvvägs till Glemmingebro. Tyvärr börjar det regna och snöa när vi e påväg tillbax, så det blev lite kallt :( Vid 4-tiden begav sig jag, Johanna och Emmy oss ner till ridhuset för att träna lite, gick väl sädär, Silla lyssnade inte riktigt på ngt.
Sally :)

På lördag gick jag upp vid 8, ut i stallet för att mocka och sen göra i ordning inför Silla tävlingen. Sen strax efter halv 11 ut i stallet igen och gå ner till skolan där tävlingen hölls. Film kommer sen :)

Efter tävlingen äkte jag hem till Malmö med ett stopp på vägen för att lämna av älsklingen hemma hos sig. Lördag kväll-söndag efter lunch spenderades hemma hos Rebecca med mycket trevligt folk och bra stämning!

Föregående vecka (14-20mars) rullade på bra, två körlektioner för Körskolan och veckans händelse var väl när jag och johanna tog hästarn på en ungefär 3-3,5mil lång tur till stora staden Tomelilla för att köpa påskgodis på Lidl :D haha Poliserna vi red förbi log och vinkade glatt^^
Jobbade fredag/lördag nere på skolan, snabbt hem efter jobbet på skolan och göra sig i ordning för 19års fest!!!Sjukt kul hade vi :D:D

Lördagen blev det ännu en rolig händelse efter jobbet, dock bara för mig och Silla. Vi begav oss ut för att rida Jepsa-rundan barbacka, men bara gympaskor och fint vårväder! Blev massa galopp nedanför backen vilket Silla tyckte va jättekul!


Och nu till denna veckan!
Igår hade jag en lektion, och efter det tog jag och Erik (Johannas pojkvän) och körde med Silla till Hammenhög (drygt 2 mil fram och tillbax) för att handla ost, glass och godis! :D Parkerade Silla på en handikapparkering (ända stället med en stolpe där det inte va lastbilar :@) och band fast henne. Gick in och handlade och när vi kommer ut igen står hon lika fint som när vi lämnade henne :) Blev en runda till Hammenhögs grill med där vi käkade, silla tycker om pommes och tanten på grillen gav morötter till henne :D
På kvällen var jag nere på skolan och dansade Streetdance, skitkul faktiskt :D

Idag har mamma varit här hela dagen idag, vi tog en runda med Silla och vagnen till Glemmingebro med ett stopp på Lisagården och sedan ett stopp hos Handlaren för att köra glass :D När Silla va uppbunden utanför Lisagården råkade hon äta upp typ ett halvt träd och sen kom en av de som driver butiken ut och frågade om hon fick fota Silla för att sedan lägga ut bilden på deras hemsida, så nu väntar jag spänt på det :D hihi http://www.lisagarden.se/

Stoppet utanför Lisagården

Glassätande utanför Handlarn där dom har en gammal stång som man band fast hästarna i förr :)

Därefter blev det en tur till Tomelilla för att övningsköra, köpte lite foder till Silla på vägen och sen lite mat till mig! :)
Nu ikväll har varit på Jägarexamen, nästa vecka har vi prov :O Fruktar och fasar över hur det ska gå! haha

Gjorde mig en smoothy på glass, mjölk och hallon innan som jag hunnit avnjuta redan! Mumsigt! Nu har jag precis sagt godnatt till pojkvännen i telefon och ska snart nanna kudden :) ♥ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0